Методичні матеріали

Навчальні посібники

Основи заг фіз ч.11. Основи загальної фізики ч. 1. (Механіка. Молекулярна фізика. Термодинаміка. Електрика). [Техт, Електронний ресурс] / О.Є. Сергєєва, С.Н. Федосов. – О.:ОНАХТ, 2018. – 124 с.

Основи заг фіз ч.22. Основи загальної  фізики ч.2. (Електромагнетизм. Коливання і хвилі. Геометрична і хвильова оптика. Квантова оптика. Елементи атомної і ядерної фізики).[Техт, Електронний ресурс] / О.Є. Сергєєва, С.Н. Федосов, В.Г. Задорожний – О.:ОНАХТ, 2019. – 106 с.

Фізика для екологів3. Фізика для екологів. [Техт, Електронний ресурс] / О.Є. Сергєєва, О.Ю. Розіна, А.В.Чикіна – О.:ОНАХТ, 2016. – 151 с.

4. Навчальний посібник з курсу “Технологія конструкційних матеріалів”. [Техт, Електронний ресурс] / Н.В. Ліщенко – О.:ОНАХТ, 2019. – 101 с. 

5. Посібник до лабораторного практикуму з курса фізики.[Техт, Електронний ресурс]/В.Б.Роганков, Т.О.Чікункова, М.В.Швець-О.:ОНАХТ, 2019. – 94 с. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичні вказівки з обробки результатів фізичних вимірювань. [Техт, Електронний ресурс] / О.Є. Сергєєва, С.Н.Федосов – О.:ОНАХТ, 2016. – 24 с. 

Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу ФІЗИКИ

 Механіка. [Техт, Електронний ресурс] / О.Є. Сергєєва, Т.А.Ревенюк  – О.:ОНАХТ, 2016. – 48 с.

 Молекулярна фізика і термодинаміка. [Техт, Електронний ресурс] / О.Є. Сергєєва, С.Н.Федосов, – О.:ОНАХТ, 2016. – 62с.

 Електрика. [Техт, Електронний ресурс] / О.Є. Сергєєва, С.Н.Федосов – О.:ОНАХТ, 2016. – 44 с.

Електромагнетизм, коливання і хвилі. [Техт, Електронний ресурс] / О.Є. Сергєєва, А.Ф.Бутенко – О.:ОНАХТ, 2016. – 48с.

 Геометрична і хвильова оптика. [Техт, Електронний ресурс] / О.Є. Сергєєва, В.Г.Задорожний – О.:ОНАХТ, 2016. – 46 с.

 Квантова природа випромінювання. Атомна фізика. [Техт, Електронний ресурс] / О.Є. Сергєєва, А.Ф.Бутенко – О.:ОНАХТ, 2016. – 44 с. 

Елементи  фізики твердого тіла. [Техт, Електронний ресурс] / О.Є. Сергєєва, С.Н.Федосов – О.:ОНАХТ, 2017. – 34 с. 

В начальних лабораторіях фізикиВ начальних лабораторіях фізики

Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу

 “Технологія конструкційних матеріалів”

 “Технологічні основи машинобудування”

“Технологія відновлення зношених деталей обладнання”

Методичні вказівки до практичних занять з курсу

 “Технологія конструкційних матеріалів”

“Учбова практика в майстерні”

“Матеріалознавства”

 “Технологічні основи мащинобудування”

Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з курсу фізики

Збірник завдань “Механіка” 

Збірник завдань “Молекулярна фізика і термодинаміка”

Збірник завдань ” Електромагнетизм”

Збірник завдань “Коливання і хвилі”

 

 

ПАМ’ЯТКА СТУДЕНТУ

1. РОБОТА НАД ТЕОРЕТИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ

Кожен студент повинен вести конспект лекцій. Якість роботи над конспектом впливає на оцінку, яку отримує студент при складанні іспиту. Матеріал, який законспектовано під час лекції, необхідно допрацьовувати з використанням підручників та Інтернету.
Студент повинен прагнути РОЗУМІТИ теоретичний матеріал. На лекціях відбувається перше знайомство з цим матеріалом, основна мета якого – зрозуміти його. Не соромтеся підняти руку і попросити викладача докладніше пояснити положення, яке Вам здається не зовсім зрозумілим. Вивчаючи теоретичний матеріал, Ви формуєте базу з понять і законів фізики (вивчаєте «мову» фізики) і вчитесь застосовувати ці поняття і закони до конкретних ситуацій (формуєте фізичне мислення).
У конспекті завжди виділяйте визначення фізичних понять і формулювання законів. Це допоможе формувати базу Ваших знань. Для формування фізичного мислення потрібно розуміти, як виводяться основні положення фізики. У конспекті завжди виділяйте структурні елементи цих виводів, а саме, постановку задачі, складання системи рівнянь, рішення цих рівнянь, отримання кінцевої формули, її аналіз і межи застосування.
Перед кожною лекцією перегляньте конспект попередньої лекції, тоді поточна лекція буде більш зрозумілою. Питання, які виносяться на самостійне вивчення, повинні бути студентом розібрані і законспектовані самостійно.
Для засвоєння матеріалу необхідно навчитися логічно мислити, повністю виключивши механічне запам’ятовування. Над конспектом потрібно працювати «з олівцем в руках», опрацьовуючи всі висновки і докази, не обмежуючись тільки читанням матеріалу.

2. ПІДГОТОВКА ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

При підготовці до практичного заняття студенту слід, перш за все, вивчити відповідний теоретичний матеріал. Рівень засвоєння теоретичного матеріалу студент може перевірити сам під час самостійної роботи, наприклад, вирішуючи завдання, рекомендовані для самостійної роботи.
Вивчивши теоретичний матеріал, запишіть в зошиті тему заняття і список основних формул з поясненням позначень (що означає кожен символ у формулі).
Далі необхідно розібрати приклади розв’язання задач. Якщо приклад незрозумілий для Вас, запишіть питання викладачеві і отримайте відповідь на нього під час практичних занять. Головною проблемою при розв’язанні задачі є складання системи рівнянь, що описують процеси, про які йде мова в задачі. Тому, аналізуючи приклади розв’язання задач, звертайте увагу, перш за все на те, як складається ця система рівнянь. Над прикладами розв’язання задач працюйте «з олівцем в руках», опрацьовуючи всі особливості рішення.
Далі слід приступити до розв’язання задач з домашнього завдання. Для цього в зошиті для практичних занять запишіть тему заняття, номер і повний текст умови задачі, позначте всі фізичні величини латинськими або грецькими літерами, запишіть коротку умову задачі, переведіть значення всіх величин в систему СІ, зробіть малюнок, на якому позначте ті величини, про які йде мова в задачі.
Наступним кроком необхідно записати основні формули і визначення величин, які потрібно використовувати при вирішенні задачі. За допомогою цих формул складіть систему рівнянь, що описують процеси, про які йде мова в задачі. Обов’язково записуйте пояснення і коментарі до формул, щоб було зрозуміло, звідки взяті ці формули.
Далі, використовуючи алгебраїчні дії, слід вирішити систему рівнянь, тобто отримати рішення в загальному вигляді (розрахункову формулу). Потім необхідно підставити в розрахункову формулу числові значення в системі СІ і отримати остаточний результат. Звірте отриманий результат з відповіддю в кінці задачника. Дуже корисним буває проведення аналізу отриманої відповіді: чи відповідає реальним значенням числове значення (наприклад, швидкість м’яча ні за яких умов не може перевищити швидкість світла).
За кожну САМОСТІЙНО вирішену задачу з домашнього завдання студент отримує додаткові бали.

3. ПІДГОТОВКА ДО ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ

Перед виконанням лабораторної роботи необхідно ознайомитися з її описом в методичних вказівках. Використовуючи методичні вказівки, необхідно підготувати протокол лабораторної роботи. У протоколі повинні бути: титульна сторінка з номером і назвою роботи, прізвищем і групою студента, мета роботи, прилади та матеріали, короткий опис експериментальної установки і методу дослідження, порядок виконання роботи, результати, отримані при виконанні роботи, і основні висновки.
Перед виконанням лабораторної роботи необхідно опрацювати теоретичний матеріал, що відноситься до досліджуваного закону або явища. Для цього використовуйте конспект лекцій, підручники, методичні матеріали до лабораторних робіт, інші матеріали. Використовуючи методичні вказівки, з’ясуйте для себе, які вимірювання і розрахунки необхідно провести, щоб переконатися, наприклад, у виконанні або невиконанні фізичного закону. Для перевірки своїх знань використовуйте контрольні питання, які додаються до кожної лабораторної роботи. На ці питання і подібні до них Ви будете відповідати під час допуску до виконання лабораторної роботи і при її захисті.
Для виконання лабораторної роботи студент повинен отримати допуск викладача, який перевіряє теоретичні знання студента за темою лабораторної роботи, а також знання експериментальної установки і методів дослідження.
Під час виконання лабораторної роботи студенту необхідно провести експериментальні вимірювання і виконати розрахунки в чернетці. Викладач знайомиться з отриманими результатами і підписує протокол. Лабораторна робота вважається виконаною.
Для захисту лабораторної роботи необхідно результати вимірювань і розрахунків оформити в розділі «Виконання роботи». Слід заповнити таблиці, провести розрахунки, записати формули, підставити у формули отримані значення величин і записати числовий результат. Слід записати висновки, сформульовані при аналізі отриманих результатів.
Під час захисту роботу, в результаті співбесіди з викладачем перевіряються теоретичні знання студента по темі лабораторної роботи, знання експериментальної установки і методів дослідження, достовірність і правильність отриманих результатів. Робота вважається захищеною, якщо студент отримує позитивну оцінку.
Протокол лабораторної роботи слід вести охайно, тому що якість його оформлення впливає на оцінку, яку отримує студент за виконання лабораторної роботи.

БАЖАЄМО ВАМ УСПІХУ!

 

grafik